Werkwijze

Als je onze school binnenloopt dan zie je een school in beweging, precies datgene  waar de ‘Firtel’ voor staat.  
In de ochtend worden alle kinderen individueel welkom geheten door de groepsleerkracht. Zo zien we ieder kind bij de start van de dag.  

Kinderen zien, met plezier naar school laten gaan en het bieden van een veilige omgeving zijn voor ons de belangrijkste waardes. Dit is de basis om tot leren te komen. Om dit te realiseren voeren we meerdere keren per week klassenvergaderingen.  

's Morgens wordt de instructie van de basisvakken op verschillende niveaus aangeboden in een groep met leeftijdsgenoten. Daarna kan zowel in de klas als in de middenruimte worden gewerkt. In de middenruimte werken kinderen uit verschillende jaargroepen, waarbij samenwerken wordt gestimuleerd. In iedere bouw zijn daarvoor extra leerkrachtondersteuners aanwezig die begeleiden en zorgen voor een optimale werksfeer. In de eigen groep is dan ruimte voor verlengde instructie voor zowel herhaling als uitdaging.  

Daarnaast lezen we in de ochtend schoolbreed volgens LIST www.cedgroep.nl/advies/list.  
's Middags werken we volgens Jeelo in clusters. Per twee leeftijdsgroepen werken we een periode van ongeveer zes weken in een doorgaande lijn aan een Jeelo project. Gedurende het project houden kinderen zelf hun proces bij in het digitale Jeelo portfolio. Daarnaast worden ontwikkellijnen ingevuld. Zo maken kind en leerkracht de ontwikkeling zichtbaar. Deze is voor ouders altijd digitaal te bekijken. 

Uitleg over Jeelo kunt u lezen onder het kopje aanbod of via www.jeelo.nl/wat-is-jeelo/ 
Voor kinderen waarbij de verrijking binnen de eigen groep niet toereikend is, bieden wij groep 9 aan. Daar krijgen ze een interessant verrijkingsaanbod, onder andere passend bij het project van Jeelo.  
Cookie instellingen