Punt Welzijn

Samen in beweging

Punt Welzijn is een dienstverlenende welzijns­­organisatie en richt zich op kinderen, jongeren, ouders, senioren, vrijwilli­gers(organi­saties), mantel­­zorgers, buurt­bewoners en nieuw­komers in gemeente Weert. Ook is Punt Welzijn er voor mantelzorgers en vrijwilligers(organisaties) in gemeente Nederweert. Punt Welzijn stimuleert iedereen om het beste uit zichzelf en elkaar te halen.

Met zijn allen kunnen we er een prettige samen­leving van maken. We geloven dat je samen het verschil kan maken. Samen krijg je meer dingen voor elkaar. Samen is betekenis­voller en leuker. Punt Welzijn stimu­leert mensen om in bewe­ging te komen, letter­lijk en figuur­lijk. We werken aan besten­dige verander­ingen voor nu en later.

Kinderen en ouders

Algemeen:
Met je kind spelen, spelletjes doen of voorlezen. Allemaal heel goed voor de (taal)ontwikkeling van je kind. Toch is het niet voor iedereen gemakkelijk of vanzelfsprekend. Als ouder kun je het lastig vinden om je kind spelenderwijs te stimuleren in zijn of haar ontwikkeling. Onzekerheid, de snelle ontwikkelingen op school en de digitalisering maken het je niet gemakkelijk. Maar niet alleen spelen of voorlezen kan lastig zijn, ook de opvoeding van je kind is niet zo simpel als het lijkt. Want: wat is een goed dagritme voor je kind, hoe zorg je ervoor dat je kind zindelijk wordt, wanneer laat je je kind alleen naar school fietsen etc.? Allemaal vragen waar je als ouders mee te maken krijgt. De meeste ouders praten daar met familie en vrienden over. Maar wat als je netwerk niet zo groot is, bij wie kun je dan terecht?

Ondersteuning:
Punt Welzijn biedt diverse programma's aan voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Als ouder wordt je betrokken bij de ontwikkeling van je kind op het gebied van spel, taal, opvoeding en school. Communiceren met je kind, samen spelen en samen een boekje lezen zorgt voor plezier in taal en positieve aandacht, waardoor je kind zich gewaardeerd voelt en waarbij ook de taalvaardigheid wordt vergroot.
Heb je een vraag, kom dan zeker eens een keer langs!
Bij Punt welzijn kan je altijd terecht met vragen. Zo bieden wij op verschillende basisscholen in Weert gratis bijeenkomsten voor ouders. Hier komen op verzoek van ouders verschillende thema's binnen opvoeden aan bod.Ouders vinden deze bijeenkomsten interessant maar komen ook om andere ouders te ontmoeten. Zo delen we kennis en ervaring en kom je erachter dat je zeker niet de enige bent met vragen over opvoeding.
Kijk op: https://www.puntwelzijn.nl/voor-wie/kinderen-en-ouders/informatie-advies/, voor gegevens van de contactpersonen.